Communicatie

Rotor Communicatie heeft ervaring met het opzetten en uitvoeren van publiciteitscampagnes in de sociale sector. Met name is er veel aandacht voor het creatief bedenken van aansprekende concepten, die nieuwe doelgroepen aanspreken.

Het communiceren van een boodschap naar de ander is niet eenvoudig.

Het is belangrijk om bij het schrijven van een tekst in de huid van die ander te kruipen. Of liever gezegd vanuit het hoofd van de lezer te denken. Vragen, die belangrijk zijn voor het schrijven van een tekst:

  • Wat is de lezersgroep?
  • Is de tekst informatief, activerend of wervend bedoeld?
  • Voor welk communicatiemiddel wordt de tekst gebruikt? (website, nota, folder)

Schrijffasen

1e fase: aanleiding, doel tekst, de lezer centraal
2e fase: brainstormen, steekwoorden en hoofdlijnen bepalen, selecteren en groeperen
3e fase: eerste grove tekstversie maken
4e fase: tekst verder structuren en indikken, lezersgericht schrijven
5e fase: eindredactie van de definitieve tekst

Neem contact op voor voorbeelden van uitgevoerde projecten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *